Millî Tren size emanet

Paylaş:

Milli Tren test töreni öncesi basınla buluşan Prof. Dr. İlhan Kocaarslan , “Milli ve yerli treni yaptık. Benim görevim sona erdi. Sizden tek ricam, bu projeye ve fabrikaya sahip çıkmanız. Bunları ülkeme ve sizlere emanet ediyorum” dedi

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Milli Elektrikli Tren fabrika testleri için bugün ilimize gelecek. Bgün düzenlenecek tören öncesi basın mensuplarıyla bir araya gelen Prof. Dr. İlhan Kocaarslan, üretim süreciyle ilgili bilgi verdi. Demiryol-İş Sendikası Şube Başkanı Cemal Yaman’ında hazır bulunduğu basın toplantısında Kocaarslan, alüminyum gövde tesisleri ile Milli Elektrikli Tren tesislerini gezdirdi ve Milli Treni tanıttı.

800 MİLYON SERMAYE

Kurumun 800 milyon sermayesi olduğunu, yılda 75 yolcu taşıyan raylı araç, 500 araç bakım-onarım, 240 Alüminyum gövde imalatı yaptığını belirten Prof. Dr. Kocaarslan, “723 işçi, 215 mühendis, 87 teknisyen, 170 idaresi personel ve 410 taşeron personel olmak üzere toplam bin 605 kişinin kurumda çalışıyor” dedi. TÜVASAŞ olarak yıllarca yapılan işleri basın toplantısında slayt eşliğinde anlatan Prof. Dr. Kocaarslan, kurumun ürettiği 337 klimasız vagon, 9 raybüs, 88 jeneratör vagon, 583 klimalı vagon, 255 Elektrikli Tren Seti aracı ve 208 Dizel Tren Set aracının raylarda olduğunu belirtti. Kurumun bası ülkelere ihracat yaptığını anımsatan Prof. Dr. Kocaarslan, “TÜRASAŞ’ın şu anda bütün sertifikaları bulunuyor. Son olarak Uluslararası Demiryolu Endüstri Standartları (IRIS) belgesini aldık. Bakan Mustafa Varank kurumumuza “AR-GE Merkezi Belgesi” vermiştir” diye konuştu.

SEKTÖRDE BİRİNCİ

Yılda yaklaşık 100 Milyon TL değerindeki disk balatası ve fren pabucunun yurt dışından alındığını anımsatan Prof. Dr. Kocaarslan, “Bununla ilgili yapılan KAMAK projesine girdik kazandık. Üretimini yaptık ve şu anda testleri sürüyor. Bundan böyle disk balatası ile fren pabuçlarını da üreteceğiz. Ülkemizin yılda yurt dışına ödediği 100 Milyon TL ülkede kalacak. Ayrıca bu işte yerli ve milli olacak” diye konuştu. 2018 yılında Türkiye’de ilk 500 sanayi kurulmuşu arasında TÜVASAŞ’ın olduğunu da anımsatan Prof. Dr. Kocaarslan, “Sanayi kuruluşları arasında 425., kamu sıralamasında 9. ve demiryolu sektöründe ise 1. sırada yer aldık” ifadelerini kullandı.

‘HEMEN MÜDAHALE ETTİM’

2012 yılında zamanın bakanı Binali Yıldırım tarafından milli tren projesinin gündemi gelmesiyle birlikte altyapı çalışmalarının başladığını belirten Prof. Dr. Kocaarslan, “Bu kapsamda Milli Hızlı Elektrikli Tren seti o zamanın adıyla TÜVASAŞ’a, Milli Yüksek Hızlı Tren Seki TÜLOMSAŞ’a ve Milli Yük Vagonu ise TÜDEMSAŞ’a verildi. Ancak 2012 ile 2016 yılı arasında Milli Elektrikli Tren Seti ile ilgili yüzde 20 yol alındı. Çünkü tren setiyle ilgili sürekli fikirler ve projeler değişiyordu. 2017 yılında göreve geldiğim zaman ilk buna müdahale ettim” diye konuştu.

‘RAHATSIZ OLDULAR’

Prof. Dr. Kocaarslan, “O saatten sonra Milli Tren için ekibimiz arı gibi çalıştı. Bu çalışmalar sırasında zaman, zaman mevzuatla ilgili, bazen de Türkiye’ye tren seti satmak isteyen bazı dış firmaların zorluklarıyla karşılaştık. Bu zorlukların üstesinden gelmek için uzun uğraşlar verdik. Bazın bizi sürekli Ankara ve İstanbul’da geziyor diye eleştirenler oldu. Oysa biz dış ülkelerden ülkemize tren satmak isteyen firmaların bizi saf dışı etmesiyle uğraşıyorduk” diye konuştu. Türkiye’de 50 milyar dolarlık demiryolu araç pastası olduğunu anımsatan Prof. Dr. Kocaarslan, bu pastadan yıllardır yiyenlerin yarışa dahil olmalarıyla birlikte rahatsız olduklarını belirtti. Prof. Dr. Kocaarslan, “Kim rahatsız olursa olsun. Bize bir görev verildi. Bu görevi yerine getirmenin gayreti içindeyiz. Bize Milli Elektrikli Tren için görev verildi. Biz de milli duygularla yola çıktık. Milli ve yerli tren için gerekirse savaştık. Tek derdimiz yerli ve milli olmasıydı. Şu anda seri üretimde yüzde 80’lik bir oranı yakaladık” dedi.

‘BENİM GÖREVİM BİTTİ’

Göreve geldiği günden bugüne kadar Milli ve Yerli projeler için uğraştığını belirten Prof. Dr. Kocaarslan, “Ben buraya milli ve yerli tren için geldim. Dolayısıyla benim buradaki görevim bitti. Sona erdi. Yapacaklarımı yaptım. TÜRASAŞ şu anda üreten bir tesistir. Ben bu tesisi Sakaryalılara emanet ediyorum. Görevimi tamamlamanın huzuruyla ayrılacağım” diye konuştu.